FANDOM

פרסי ג'קסון וגנב הברק הוא הסרט הראשון שמבוסס על הספר הראשון של פרסי ג'קסון. לסרט ולספר אותו מבנה, אך הם שונים מאוד. הסרט הוא מסוג פנטזיה והרפתקאות. הסרט בוים על ידי כריס קולומבוס. הסרט השני של פרסי ג'קסון (פרסי ג'קסון וים המפלצות),
Percy jackson and
אמור לצאת ב-2012.

עלילה עריכה

פרסי ג'קסון (לוגן לארמן) הוא ילד דיסלקט ממנהטן שגר עם אימו כי אביו עזב אותו לפני שנולד. לפרסי יש אב חורג ושמו גייב (ג'ו פנטוליאנו) אשר מתייחס אליו ואל אימו באופן עריצי ואלים. באחד הימים, הוא הולך לטיול עם כיתתו במסגרת שיעור היסטוריה. יחד איתו, מתלווים לטיול המורה שלו להיסטוריה, מר ברונר (פירס ברוסנן) והמורה שלו לאנגלית, גברת דודס (מרייה אולסון). במהלך הסיור, גברת דודס קוראת לפרסי אליה לשיחה והם הולכים לאחד החדרים במוזאון. כאשר פרסי מגיע לחדר, הוא מגלה להפתעתו שגברת דודס נעלמה וזמן מה אחר-כך, הוא רואה אותה על תקרת החדר, כאשר היא חושפת ניבים, עור מלא קשקשים וכנפיים במקום ידיים. גברת דודס מתחילה לרדוף אחרי פרסי לאורך החדר כשהיא קוראת אליו "תחזיר את הברק!". באותו הזמן, נכנסים לתוך החדר מר ברונר, וחברו של פרסי, גרובר (ברנדון טי ג'קסון). גברת דודס רואה אותם ובורחת. מר ברונר מבין כי פרסי נמצא בצרות ומגיש לו עט מוזהב בטענה שזהו נשק רב עצמה. פרסי לוקח אותו לידיו וממשיך בטיול כרגיל. בערב של אותו יום, כאשר פרסי חוזר הביתה, הוא רואה את גרובר, חברו, נכנס אל ביתו ומבקש לדבר עם אימו (קתרין קינר). אמו של פרסי מודיעה לו כי הם חייבים לזוז, והיא, גרובר ופרסי נוסעים מביתם לאורך חורשה בלונג-איילנד. בזמן שהם נוסעים, הם רואים מינוטאור הניצב מולם המביע איום עליהם. המינוטאור הופך את האוטו, אך פרסי, גרובר ואמו של פרסי מספיקים לברוח. השלושה מתחילים לברוח לכיוון היער כאשר המינוטאור אחריהם. פרסי מגלה שער אבן שעליו כתוב ביוונית עתיקה "מחנה החצויים" פרסי מציע לאימו להיכנס איתו דרך השער אך מגלה כי כוחות לא ידועים לא מאפשרים לה להיכנס. אמו של פרסי נתפסת בידי המינוטאור וזאת נהפכת לכדור אור ונעלמת. פרסי נזכר בעט שמר ברונר הביא לו ומוציא אותו מהתיק. כאשר הוא לוחץ על העט, הוא מגלה כי העת הפך לחרב ומבלי לחשוב הוא נועץ את החרב במינוטאור וזה נופל על הרצפה ומת. לאחר שפרסי מאבד את הכרתו, הוא מתעלף. כאשר הוא מתעורר, הוא מוצא את עצמו על מיטה כשגרובר יושב לידו. הוא מגלה פתאום שרגליו של גרובר הן למעשה רגליים של תיש ושגרובר הוא למעשה סאטיר. פרסי מגלה כי הוא למעשה נמצא בתוך מחנה החצויים ושומע מגרובר את הסיבה להיעדרות אביו: אביו של פרסי הוא פוסידון, אל הים היווני. גרובר שולח את פרסי לדבר עם מנהל המחנה ופרסי מגלה שזהו למעשה מר ברונר (בשמו המקורי, כיירון). כיירון מראה לפרסי ביתן המשקיף על הים ומסביר לו כי זה הביתן בו חיים ילדי פוסידון. בערב אותו יום, נערכת מסיבה לכבוד פרסי. פתאום, בוקע מתוך האש שד בוער שמתגלה בתור האדס (סטיב קוגן). האדס דורש כי פרסי יחזיר לו את הברק ומגלה לו כי אימו אינה מתה, אלא הצילה את עצמה. האדס נעלם ופרסי הולך לכיירון ושואל אותו בעניין הברק. כיירון מגלה לו כי הברק של זאוס (נשקו החזק ביותר) נגנב וכולם חושדים בפרסי. נוסף בזאת, הוא אומר כי אם הברק לא יחזור לאולימפוס עד ליום הארוך ביותר בשנה, תהיה מלחמה בכול העולם בין האלים. בלילה הזה, כאשר כולם ישנים, פרסי מתגנב מתוך ביתנו ויוצא במטרה לנסות למצוא את הברק ולהחזירו. לפני שהוא יוצא, הוא מגלה כי גרובר וילדה אחרת בשם אנבת' (אלכסנדרה דדריו) רוצים להצטרף אליו. בלית ברירה הוא מסכים ופונה אל חברו הטוב, לוק (ג'ייק אייבל) כדי שיעזור לו וישיג לו ציוד. לוק מביא לפרסי נעליים מכונפות אותן הוא גנב מאביו, הרמס (דילן ניל) וגם מגן מתקפל. פרסי אנבת' וגרובר נוסעים למצוא את הברק. התחנה הראשונה של פרסי, אנבת' וגרובר היא "הבית של דודה מ'": בית אשר מלא במזרקות ופסלים. פרסי מגלה שהבית ריק ושולח את אנבת' וגרובר לסרוק את הבית. אנבת' הולכת בתוך הבית ומגלה שם אישה (אומה תורמן) החובשת משקפי שמש ומסתירה את שיערה בבד. האישה מורידה בפניהה את הבד ומגלה מתחתיו שיער נחשים. אנבת' עוצמת את העיניים ומבינה כי האישה אשר נמצאת מולה היא מדוזה: אישה שכול מי שמביט בעיניה, הופך לאבן. פרסי וגרובר שומעים זאת ופרסי שולף את החרב/עט שלו במטרה לעזור לאנבת'. פרסי מסתכל בתוך השתקפותה של המדוזה בעזרת טלפון סלולרי וכך לא מתאבן. פרסי כורת למדוזה את הראש והיא מתה. פרסי מניח על פניה את משקפי השמש כדי שמבטה לא יאבן. לאחר מכן, פרסי מוצא על הצמיד של מדוזה פנינה ושומר אותה. לאחר הניצחון על המדוזה, פרסי, אנבת' וגרובר נוסעים משם לתחנה הבאה. התחנה השנייה של השלושה היא מבנה הפרתנון בעיר נשוויל. פרסי, אנבת' וגרובר נכנסים לתוך הפרתנון ומוצאים בו פסל עצום של אתנה, אימה של אנבת'. בקצה הפסל ישנה פנינה נוספת הזהה לזאת שפרסי מצא. גרובר מציע שהם יחכו עד ללילה ואז הם ייקחו את הפנינה. השלושה מחכים בשירותים של הפרתנון עד ללילה ומגלים שיש שם חמישה מנקים המפריעים להם בעבודתם. אנבת' יורה בהם חיצי הרדמה והם נרדמים. פרסי נועל את הנעליים המכונפות ועף לראש הפסל כדי להביא את הפנינה. פרסי מצליח והשלושה מנסים לברוח מהמבנה אך מגלים כי המנקים התעוררו והתגבשו יחד למפלצת עצומה בעלה 5 ראשים: ההידרה. פרסי שולף את חרבו ועורף את חמשת הראשים. פרסי חושב שהוא הצליח במשימה אך מגלה שהראשים צמחו מחדש בכמות כפולה מהקודמת. גרובר מתקדם לפני פרסי ומראה להידרה א השלושה מגיעים ללאס וגאס ושם הם עוצרים בקזינו בשם "לוטוס". הם נכנסים לקזינו ושם הם מקבלים סוג של עוגיות בצורת פרחי לוטוס. השלושה אוכלים מהפרחים ומתפתים לאכול עוד כאלה ולהישאר בקזינו. פרסי, אנבת' וגרובר נשארים בקזינו ונהנים שם מבלי לשים לב למשימתם. פרסי משחק עם אחד מהבחורים בקזינו ושניהם נקלעים לסכסוך כאשר פרסי מגלה כי האיש חושב כי השנה העכשווית היא 1971. פרסי מרגיש שמשהו לא כשורה והוא קורא לאנבת' וגרובר לעזוב את הקזינו. הם רבים, אבל פרסי שופך עליהם מים והם חוזרים לשפיותם. פרסי מגלה כי באחת הרולטות מתגלגלת פנינה מאותו סוג שראו בבית של מדוזה ובפרתנון. פרסי לוקח אותה והשלושה בורחים מהקזינו. בזמן שברחו, הם מגלים כי למעשה הזמן בו שהו בתוך הקזינו היה 5 ימים, למרות שנראה כאילו מדובר בשעה בלבד. אנבת' מסבירה לפרסי כי את הקזינו מנהלים אוכלי הלוטוס שאצלם הזמן חולף לאט יותר מאשר בעולם שבחוץ. פרסי, אנבת' וגרובר בורחים מלאס וגאס עד ללוס אנג'לס. פרסי, אנבת' וגרובר מגיעים ללוס אנג'לס ומגלים שם פתח לשאול. הם נכנסים לשאול ופוגשים שם את כארון (ג'וליאן ריצ'ינג) אשר מסכים להכניס אותם לשאול בתמורה לכסף. אנבת' מגישה לו דרכמות זהב והם נכנסים לשאול. כאשר הם נכנסים, הם פוגשים את האדס ואת אשתו, פרספונה (רוסריו דווסון). האדס קורה לפרסי להשיב אליו את הברק ופרסי מתעקש כי זה לא הוא שגנב אותו. לאחר שהאדס גילה שמגינו של פרסי מתחיל לזהור, הוא מבקש ממנו להביט בתוכו. פרסי פותח את המגן ומגלה את הברק בתוכו. האדס קורה לפרסי שוב להחזיר את הברק ופרסי מבין כי זה לא הוא שגנב את הברק, אלא לוק. האדס מחזיר את אימו של פרסי לפרסי בתנאי שייתן לו את הברק. פרסי מוציא את שלושת הפנינים ומגלה בעזרת פרספונה כי הן משמשות לטלפורציה, אך כול פנינה אחראית רק לנפש אחת (כלומר, פרסי צריך לבחור מי מחבריו יישאר בשאול). גרובר מתנדב ופרסי, אימו של פרסי ואנבת' מועכים את הפנינים ומייחלים להגיע לאולימפוס. [עריכה]הקרב על הברק והחזרתו לאולימפוס פרסי, אנבת' ואימו של פרסי מגיעים אל הכניסה לאולימפוס, שהיא הגג של האמפייר סטייט בילדינג. פרסי מגלה את לוק עומד שם ומחכה לו. לוק חושף בפני פרסי שהוא גנב את הברק כדי לתת אותו להאדס. פרסי ולוק רבים על הברק בקרב קשה. פרסי מגלה כי יכולותיו בתור בנו של פוסידון היא לשלוט במים. פרסי משיג את הברק מלוק ומעיף אותו מגג בניין האמפייר סטייט בעזרת הדף מים. פרסי ואנבת' עולים יחד לאולימפוס כדי להחזיר את הברק. הברק חוזר אל זאוס בזמן והמלחמה נמנעת. זאוס מוחל לפרסי ופרסי מבקש כי יחזיר את גרובר מהשאול בחזרה למחנה. זאוס נענה לבקשה. לאחר מכן, פוסידון, אביו של פרסי, ניגש אל פרסי ומגלה לו שנאלץ לעזוב אותו בלית ברירה כאשר פרסי היה בן 7 חודשים. פוסידון מברך את פרסי ונפרד ממנו לשלום. פרסי ואנבת' יורדים מהאולימפוס וחוזרים למחנה החצויים.

נתונים עריכה

בימוי: כריס קולומבוס שחקן ראשי: לוגן לארמן שחקנים משניים: ברנדון טי ג'קסון אלכסנדרה דדריו פירס ברוסנן שון בין ג'ייק אייבל סטיב קוגן אומה תורמן קווין מק'קיד קתרין קינר ג'ו פנטוליאנו כותבים: ריק ריירדן ג'ו סטילמן חברת הפצה: אולפני פוקס המאה ה-20 מדינה: ארצות הברית, קנדה תאריכי הקרנה: 2 בפברואר 2010 (קנדה) 12 בפברואר 2010 (ארצות הברית) 18 בפברואר 2010 (ישראל) משך הקרנה: 118 דקות שפת הסרט: אנגלית, יוונית תקציב: 95 מיליון דולר הכנסות: 226,057,784 דולר הסרט הבא בסדרה: פרסי ג'קסון וים המפלצות (2012)

שחקנים עריכה

פרסי ג'קסון- לוגן לארמן אנבת' צ'ייס- אלכסנדרה דדריו גרובר אנדרוור- ברנדון טי ג'קסון לוק קסטלאן- ג'ייק אייבל סאלי ג'קסון, אימו של פרסי- קתרין קינר גייב אליאנו- ג'ו פנטוליאנו כיירון/מר ברונר- פירס ברוסנן סלינה בוריגרד- סלין סימונס הרמס- דילן ניל זאוס- שון בין מדוזה- אומה תורמן האדס- סטיב קוגן פרספונה- רוסריו דסוון אפרודיטה- סרינדה סוואן פוסידון- קווין מק'קיד אתנה- מלינה קנקרדס הרה- אריקה קרה אפולו- דמיטרי לקוס הפייסטוס- קונרד קוואטס ארטמיס- אונה גראוור כארון- ג'וליאן ריצ'ינג אלקטו/גברת דודס- מרייה אולסון דמטר- סטפני וון פטן ארס- ריי וינסטון דיוניסוס- לוק קמילרי פרוקרוטס - טים אס (סצנה נגנזה)

ביקורת עריכה

סרט זכה להרבה ביקורות שליליות מצד מבקרים שונים ובעיקר מצד מעריצי סדרת הספרים, שמהווה את הבסיס לסיפור העלילה. מבקרים רבים תיארו את הסרט כבעל עלילה שטחית וחסרת משמעות. מעריצים רבים הביעו ביקורת שלילית על הסרט, בטענה שהוא התרחק מאוד מהעלילה המקורית, הוסיף דמויות חדשות שאפילו לא קשורות לעלילה, ושם דגש על פרטים טפלים. הבדל נוסף בין סדרת הספרים לסרט שהשפיע לטענת המבקרים לרעה, באופן משמעותי, הוא העדרה של דמות הנבל הראשי בסדרת הספרים, "קרונוס", אשר אינו מאוזכר כלל בעלילת הסרט ואת תפקיד דמות הרשע תפס "האדס".